Az idei kollektív tesztek Barcelonában folytatódtak február 19-22. között.
Itt végre megkaptuk az első számszerű jeleket a motorerő növekmények
sebességekre gyakorolt hatásairól is. A végsebességek többsége a 320-330 km/h sávban maradt – egy
látványos kivétellel, ugyanis Felipe Nasr Sauber -ét 334,3 km/h -val „kapták le”
az első napon, ami közel 10 km/h -val magasabb, mint amit a
Sauber-Ferrari a 2014. évi Spanyol nagydíjhétvégén tudott.
Természetesen
előfordulhat, hogy Nasr most csütörtökön kifogott egy hatalmas
szélárnyékot, de ha nem, akkor erős jelzést adott arról, hogy milyen
nagyfokú fejlődést ért el a Ferrari az erőforrásuk egyik legfontosabb
paraméterét illetően.
Ugyanakkor Forma–1 természetéből kifolyólag hasonló
fejlődést prognosztizálhatunk a többi motorgyártónál is.
Ami a konkrét erősorrendet illeti, a teszteredmények és egyes elemzések
baljóslatú képet festenek a Mercedes tavalyról átmentett bődületes
tempóelőnyéről, ám ennek első megítélésével még legalább az
utolsó teszt zárónapjáig érdemes várni. Addig ugyanis szinte biztos,
hogy túl kevés adat áll a rendelkezésünkre.
Az előszezon eme 2. tesztje egyfajta „mini" holtszezon az új autók
fejlesztését tekintve, hiszen a legtöbb és legnagyobb horderejű változásokat az
első teszten már szemrevételezhettük, a fejlesztések következő adagját
pedig rendszerint a harmadik tesztre és/vagy az Ausztrál idénynyitóra időzítik az
istállók.
A legtöbbet talán épp a címvédő Mercedes csapata változtatott. A W06 a tavaly év eleje óta használt 2 tartóoszlopos hátsószárny kialakítás helyét átvette a mostanra szinte minden autón alkalmazott motorborításról induló 1 tartóoszlopos megoldás, amelyhez új hátsószárny véglapok és egy új, karcsúbb nyereg is társult.
A legtöbbet talán épp a címvédő Mercedes csapata változtatott. A W06 a tavaly év eleje óta használt 2 tartóoszlopos hátsószárny kialakítás helyét átvette a mostanra szinte minden autón alkalmazott motorborításról induló 1 tartóoszlopos megoldás, amelyhez új hátsószárny véglapok és egy új, karcsúbb nyereg is társult.
A
McLaren-Honda -nál az alapvető rendszerellenőrzéseken kívül talán egyedül az autó bemutató változatának aero-tesztjeivel végeztek, amit az is mutat,
hogy Barcelonában már egy enyhén módosított első szárnyat, valamint
szintén módosított diffúzort is használtak.
Megjegyzendő még, hogy még a
jerezi 3. napon megjelent néhány extra hűtőnyílás a karosszérián,
a pilóta mögött, az oldaldobozok és a motorborítás találkozásánál,
ami a belső elrendezés vártnál kissé magasabb hűtési igényére utalhat.
Rajtuk kívül eddig csak a Lotus és a Sauber hozott látható újításokat a Circuit de Cataluny -ra, mégpedig mindketten egy hátul szűkebb, feszesebb motorborítást. Ez a két istálló szemmel láthatólag úgy gondolja, hogy agresszívabb kialakítást is alkalmazhat az új Mercedes-, illetőleg új Ferrari-erőforrás vártnál kisebb hűtési igénye miatt.
Rajtuk kívül eddig csak a Lotus és a Sauber hozott látható újításokat a Circuit de Cataluny -ra, mégpedig mindketten egy hátul szűkebb, feszesebb motorborítást. Ez a két istálló szemmel láthatólag úgy gondolja, hogy agresszívabb kialakítást is alkalmazhat az új Mercedes-, illetőleg új Ferrari-erőforrás vártnál kisebb hűtési igénye miatt.
A gyári Mercedes AMG közel annyi tesztkilométert futott, mint Jerezben,
ami azt jelenti, hogy ismételten toronymagasan ők jutottak a
legmesszebbre - még a továbbra is csak a középmezőnybe tartozó
megbízhatósági mutatóik mellett is.
Ami a típushibákat illeti, első ránézésre a Red Bull alakulatánál is előrelépésről számolhatok be. Bár a fiókcsapat Torro Rosso -hoz hasonlóan, náluk is jelentősen megnövekedett a technikai gondok száma, ezek jobbára apróságok voltak, és az első 2 barcelonai napra koncentrálódtak. Már nyoma sem volt a Renault motorok energia-visszanyerő rendszereivel kapcsolatos jerezi nyavalyáknak. Kiváltképp pozitív fejlemény, hogy a töltőlevegő-hűtőjének eltérő elhelyezése miatt a 2 hete még nagyobb bajban lévő nagycsapat is túllépni látszik a problémáin.
Teljesen hasonló cipőben jár a Lotus is, ugyanis a barcelonai műszaki hibái közül mind a három az első napon fordult elő, tehát jelenleg úgy tűnik, hogy az új E23 kódjelű gép a gyermekbetegségek kiheverését követően már jóval kezesebb báránynak mutatkozik, mint Renault erőforrású elődje.
Ami a típushibákat illeti, első ránézésre a Red Bull alakulatánál is előrelépésről számolhatok be. Bár a fiókcsapat Torro Rosso -hoz hasonlóan, náluk is jelentősen megnövekedett a technikai gondok száma, ezek jobbára apróságok voltak, és az első 2 barcelonai napra koncentrálódtak. Már nyoma sem volt a Renault motorok energia-visszanyerő rendszereivel kapcsolatos jerezi nyavalyáknak. Kiváltképp pozitív fejlemény, hogy a töltőlevegő-hűtőjének eltérő elhelyezése miatt a 2 hete még nagyobb bajban lévő nagycsapat is túllépni látszik a problémáin.
Teljesen hasonló cipőben jár a Lotus is, ugyanis a barcelonai műszaki hibái közül mind a három az első napon fordult elő, tehát jelenleg úgy tűnik, hogy az új E23 kódjelű gép a gyermekbetegségek kiheverését követően már jóval kezesebb báránynak mutatkozik, mint Renault erőforrású elődje.
A megbízhatósági versenyt továbbra is a Williams, a Ferrari és a Sauber
vezeti.
A grove-i csapat ezúttal lényegesen zsúfoltabb programot futott,
mint Jerezben. Bottas például kis híján a legszorgalmasabb
pilótának bizonyult az utolsó nap folyamán. Egyetlen egyszer azért ők is
megálltak a pályán, ám a feltűnően rövid garázsban
eltöltött idő azt
sugallja, hogy ez akár benzinteszt is lehetett. A Williams -ek tavaly ugyanígy
a legmegbízhatóbb versenygépek voltak mind a tesztek alatt, mind a teljes
szezont tekintve.
A Ferrari szintén csak egyszer ütközhetett technikai gondokba, s bár ezúttal sem a megtett táv, sem a köridők terén nem villogtak, fellépésük továbbra is csendes magabiztosságot sugall.
A Ferrari szintén csak egyszer ütközhetett technikai gondokba, s bár ezúttal sem a megtett táv, sem a köridők terén nem villogtak, fellépésük továbbra is csendes magabiztosságot sugall.
A Sauber tekintetében ne feledjük, hogy egy kiscsapatról van szó, ezért elképzelhető, hogy kevésbé feszegetik a határokat a technika terén, elkerülendő, hogy esetleges műszaki K.O. esetén már a szezon ezen szakaszában drágán pótalkatrészeket kelljen legyártaniuk és szállítaniuk.
A tavalyi
tapasztalat szerint állóképesség terén is kedvezőbb képet festenek
magukról télen, mint az évad során.
Végezetül még itt van nekünk a McLaren-Honda.
A wokingi -ak haladnak, de a
gigantikus probléma az, hogy szinte teljesen elégtelen tempóban... Így talán
megoldották a kinetikus energia-visszanyerő rendszerük szigetelésének
típushibáját, viszont mivel erre az
egész tesztjük ráment, a valószínűleg jelenlévő egyéb gyermekbetegségeik
nagy részére még rá sem leltek, nem hogy hosszú etapok és
versenyszimulációk alatt ellenőrizték volna az autó, a gumik és a
beállítások működését. Ezért a legtöbb istállóval ellentétben így most már szinte kizárt, hogy befejezzék a
programjukat, és az utolsó egy-két tesztnapra eljussanak a célzott
gyorskörökig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése